سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صفر تا صد مهاجرت به آلمان

اگر قصد مهاجرت به خارج از ایران را دارید مطمئنا وجود کشور های متنوع و مختلف برای مهاجرت شما را دچار سردرگمی خواهد کرد. اما یکی از کشور هایی که برای مهاجرت می تواند مقصد مناسبی باشد، آلمان است. اما چرا آلمان؟ آلمان کشوری با اقتصادی پیشرفته و قدرتمند است و این موضوع فرصت های شغلی گوناگونی را بوجود می آورد. از همین جهت همیشه برای مهاجران و افرادی که به دنبال کار هستند دارای جذابیت بوده است.

ولی باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هر کشوری دارای مزایا و معایب مخصوص خود است. اگر می خواهید کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید، حتما معایب و تفاوت های فرهنگی آن کشور را هم بررسی کنید. همچنین باید به عواملی مانند قوانین، آب و هوا، فرهنگ مردم و حتی غذا هایی که در آن کشور وجود دارند نیز دقت کنید. در این مقاله به انواع مهاجرت به آلمان و مزایا و معایب مهاجرت به آلمان پرداخته شده است که شما را بیشتر با کشور آلمان آشنا خواهد کرد.  

انواع مهاجرت به آلمان

همانطور که می دانید، مهاجرت به آلمان به شکل ها و روش های مختلفی انجام می شود. این روش ها شامل مهاجرت تحصیلی به آلمان، مهاجرت به آلمان از طریق تمکن مالی، مهاجرت به آلمان به وسیله ازدواج و ... خواهد شد. در زیر دو مورد از مواردی که ذکر شد، نام برده و توضیح داده شده است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان  

یکی از موضوعاتی که درباره مهاجرت تحصیلی به آلمان می توان به آن اشاره داشت، توانایی مهاجرت در همه مقاطع تحصیلی است. همچنین می توانید بعد از تمام کردن درس و دانشگاه خود، به راحتی در شرکت های مرتبط استخدام شده و کار کنید. معمولا دانشگاه ها می توانند افرادی که شرایط لازم را دارند به شرکت ها معرفی کنند که این موضوع باعث محبوبیت تحصیل در آلمان می شود.

از طرفی شما برای مهاجرت تحصیلی نیاز دارید تا مدارک خود را ترجمه کنید. به منظور ترجمه مدارک خود به زبان آلمانی می توانید به دارالترجمه رسمی آلمانی در مشهد مراجعه کنید.

( دارالترجمه-رسمی-آلمانی-در-مشهدhttps://javantranslate.com/ ) موارد زیر برخی از مدارکی هستند که برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی مورد نیاز است.

1.    ترجمه مدارک تحصیلی به همراه اصل آن ها

2.    گرفتن تأییدیه بانکی

3.    انگیزه نامه

4.    گذر نامه

5.    مدرک زبان

 

مهاجرت به آلمان از طریق تمکن مالی

همانطور که از نام آن مشخص است برای مهاجرت به آلمان از طریق تمکن مالی شما نیاز به بودجه کافی نیاز خواهید داشت. در واقع بهره مندی از تمکن مالی در آلمان باعث می شود که مسئولان این کشور بتوانند از فراهم شدن شرایط مناسب زندگی برای افرادی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند، مطمئن شوند. به عبارت دیگر گواهی تمکن مالی نشان می دهد که شما به عنوان یک فرد خارجی می توانید در زمانی که در کشور دیگر اقامت می کنید، هزینه های مالی خود را تأمین کنید.

توجه داشته باشید که شما برای مهاجرت به شکل های مختلف مانند کار یا تحصیل نیاز دارید تمکن مالی خود را اثبات کنید. در زیر برخی از راه های اثبات تمکن مالی گفته شده است.

·      تعهد اشخاصی که دارای اقامت دائم در آلمان هستند

·      دادن مدارک والدین به منظور نشان دادن تمکن مالی مورد نیاز

·      ضمانت نامه بانکی

·      بورسیه تحصیلی به وسیله دانشگاه هایی که در آلمان وجود دارند

مزایا و معایب مهاجرت به آلمان  

همانطور که می دانید به صورت کلی مهاجرت به کشور های خارجی فواید و معایب خود را دارد. کشور آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مزایا و معایب مهاجرت به آلمان شامل موارد مختلفی می شود، که در ادامه به این موارد پرداخته ایم.

مزایا:

1)    آلمان کشوری است که مردم آن به محیط زیست اهمیت بالایی می دهند و قوانین متنوعی در این باره دارند.

2)    هزینه های مورد نیاز برای تحصیل در این کشور مقرون به صرفه می باشد.

3)    آلمان دارای مناظر زیبا و جذاب است.

4)    در این کشور امنیت شغلی بالایی برای کارکنان شرکت ها وجود دارد.

معایب:

1)    آب و هوای نسبتا سرد و غیر قابل پیش بینی

2)    تفاوت های فرهنگی نسبت به کشور ایران

3)    یادگیری قوانین متعدد که برای فرد خارجی می تواند دشوار باشد